Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
(dále jen ''VoP")
vydávané obchodem Kamil Kuchyňka, Masarykova Třída 387/36, 41501 Teplice, IČO 74343238 (dále jen "Společnost“)
Článek 1
Základní ustanovení
- Spotřebitelem se rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu se Společností nebo s ní jinak jedná.
- Kupní smlouvou se rozumí smlouva, jejímž předmětem je závazek Společnosti jako prodávajícího převést na Spotřebitele jako kupujícího vlastnické právo ke šperku a závazek Spotřebitele šperk převzít a zaplatit za něj Společnosti sjednanou kupní cenu. Kupní smlouva může být uzavřena ústně, konkludentním jednáním nebo v písemné formě.
- Smlouvou o dílo se rozumí smlouva o vytvoření šperku na zakázku nebo smlouva o opravě/úpravě/servisu šperku, jejímž předmětem je závazek Společnosti jako zhotovitele vytvořit pro Spotřebitele dílo-šperk a převést na něj vlastnické právo k tomuto šperku a závazek Spotřebitele zaplatit za to Společnosti dohodnutou cenu nebo závazek Společnosti provést pro Spotřebitele požadovanou opravu nebo úpravu šperku nebo jeho servis a čištění a závazek Spotřebitele šperk po provedené opravě/úpravě/servisu převzít a zaplatit Společnosti dohodnutou cenu za tyto práce. Smlouva o dílo může být uzavřena ústně, konkludentním jednáním nebo v písemné formě.
- Šperkem se rozumí šperky, klenoty a další zboží, které je předmětem Kupní smlouvy nebo Smlouvy o dí1o.
Článek 2
Použité materiály a související upozornění
- Šperky jsou vyráběny ze zlata a drahých kovů, diamantů, drahých kamenů a přírodních perel. Všechny materiály použité pro jejich výrobu procházejí pečlivou kontrolou kvality. Veškeré šperky jsou označeny platnými Státními puncovními značkami, které dokládají, že jsou vyrobeny z materiálů, které odpovídají platným evropským normám.
- Při nošení šperku se u některých lidí může objevit alergická reakce na zlato a drahé kovy, která se projevuje zejména změnou barvy kůže nebo vyrážkou v okolí místa nošení. Tento jev není způsoben vadou materiálu nebo šperku a Společnost za něj nenese žádnou zodpovědnost. V případě výskytu alergie doporučujeme navštívit lékaře.
- Vlivem vnějších vlivů působících na šperk může dojít k tomu, že některé jeho části dočasně změní svoji původní barvu. Příčinou mohou být například čisticí prostředky, kosmetické přípravky, ale i Váš aktuální zdravotní stav či Vámi užívané léky. Ani v tomto případě se nejedná o vadu šperku a důvod k reklamaci. Pro uvedení šperku do původního stavu stačí nechat jej u Společnosti odborně vyčistit.
Článek 3
Správné zacházení se šperky
- Šperk je křehký umělecký předmět, který může být nežádoucím zacházením nevratně poškozen. S ohledem na to Vám důrazně doporučujeme dbát při jeho nošení a dalším zacházeni s ním níže uvedených pokynů.
- Šperk odkládejte při jakékoli náročnější domácí práci či fyzické aktivitě. Vyhnete se tak mechanickému či chemickému poškození šperku, zejména poškrábání, přetržení řetízku, uštípnutí nebo vypadnutí kamene z důvodů poškození obruby a krapen, které drží kámen na svém místě.
- Šperky nevystavujte působení chemických látek, čisticích prostředků a kosmetických přípravků, jako jsou např. lak či barva na vlasy. Šperkům také nesvědčí chlorovaná, slaná či silně mineralizovaná voda. Šperk chraňte také před náhlými změnami teplot.
- Na noc doporučujeme šperky sundat a odkládat je stranou. Zabrání se tím nechtěnému poškození šperku během spánku. Riziko hrozí zejména u jemných šperků, jako jsou náušnice, náramky, řetízky nebo klenoty s perlami.
- Šperky ukládejte tak, abyste zabránili jejich kontaktu s tvrdými, drsnými a ostrými předměty včetně kontaktu mezi jednotlivými šperky samotnými. Předejdete tak jejich poškrábání či jinému poškození. Doporučujeme je odkládat do originální krabičky, šperkovnice nebo do měkkého látkového sáčku.
Článek 4
Specifika některých druhů šperků
- Perly jsou vytvářeny ústřicemi (mořské perly) a perlorodkami (sladkovodní perly). Je proto zcela přirozené, Že obsahují různé nerovnosti, tvarové asymetrie a odlišné barevné odstíny. Tato přirozená specifika nejsou důvodem k reklamaci. Perly dlouhodobě nevystavujte světlu ani příliš nízkým či vysokým teplotám. Vyvarujte se kontaktu perel s čisticími prostředky a kosmetickými přípravky, které stejně tak jako přístroje vydávající teplo, mají negativní vliv na jejich lesk. Perlám nesvědčí ani dlouhodobější kontakt s lidským potem. Výrazně nežádoucím prostředím je bazén, sauna i kryosauna/polárium. Pro vyčistění perel použijte pouze jemný vlhký hadřík. Šperky jsou vhodné pro děti od 3 let věku. To platí i pro dětské šperky. Předškolní děti nikdy nenechávejte se šperky bez dozoru. Obsahují malé části, které mohou být polknuty nebo vdechnuty.
Článek 5
Specifika úpravy nebo opravy šperku
- V případě požadavku na úpravy nebo opravy šperku, který je možné splnit pouze výrobou nového kusu stejného modelu, se může výsledná celková hmotnost kamenů lišit od původní hmotnosti kamenů v rozsahu +/- 1,5%. a hmotnost zlata o +/- 0,15g.
Článek 6
Čištění a servis
- Aby si šperk zachoval stále svůj původní vzhled a vlastnosti, doporučujeme nechat ho jednou ročně odborně vyčistit a zkontrolovat v kreativním ateliéru Společnosti. Naši zkušení odborníci šperk odborně vyčistí a zkontrolují, zda uchycení drahých kamenů nevykazuje žádné poškození.
Článek 7
Práva Spotřebitele z vad zakoupeného zboží
- Právo Spotřebitele z vadného plnění zakládá vada, kterou má šperk při jeho převzetí Spotřebitelem, byť se projeví až později. Právo Spotřebitele založí i později vzniklá vada, pokud ji Společnost způsobila porušením své povinnosti. Odpovědnost Společnosti za vady se nevztahuje na mechanická poškození a znehodnocení šperku nevhodným zacházením, jímž se rozumí zejména zacházení v rozporu s pokyny popsanými shora v čl. 3 a 4 těchto VoP. Vadou nejsou ani jevy popsané v č1. 2 těchto VoP. V případě provedení úprav šperku mimo servisní oddělení Společnosti zaniká odpovědnost Společnosti za vady šperku.
- Pokud jde o vadu šperku zakoupeného na základě Kupní smlouvy, je Spotřebitel povinen reklamovat ji bez zbytečného odkladu poté kdy ji zjistil, resp. při dostatečné péči a včasné prohlídce zjistit mohl, s tím, že uplatnit práva z odpovědnosti za vady je Spotřebitel oprávněn tehdy, pokud se vada vyskytne v době 24 měsíců po převzetí šperku Spotřebitelem.
- Vadu šperku zhotoveného na zakázku a vadu provedené opravy a úpravy (Smlouva o dílo) je Spotřebitel povinen reklamovat bez zbytečného odkladu poté kdy ji zjistil, resp. při dostatečné péči a včasné prohlídce zjistit mohl, nejpozději však do dvou let od převzetí šperku Spotřebitelem.
- Práva z odpovědnosti za vady, tj. právo na:
- bezplatné odstranění vady, je-li vada odstranitelná, nebo
- výměnu vadného zboží za bezvadné, resp. výměnou vadné části zboží, je-li vadná jen
- jeho část (lze jen u Kupní smlouvy a Smlouvy o dílo o zhotovení věci na zakázku),
- poskytnutí přiměřené slevy z kupní ceny, nebo
- odstoupení od smlouvy a vrácení vadného zboží Společnosti oproti vrácení zaplacené
- ceny,
se uplatňují, zásadně u Společnosti, a to v provozovně, kde bylo zboží zakoupeno nebo dílo převzato (dále jen ,,Provozovna").
- K řádnému uplatnění reklamace je třeba předložit doklad o nákupu/kupní smlouvu/smlouvu a uplatnit reklamaci včas.
- Dle zákona č. 634/1992 Sb. platí, že Společnost rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Reklamace se považuje za vyřízenou dnem uvedeným v SMS zprávě, jíž Společnost oznámí Spotřebiteli ukončení reklamačního řízení, i když si Spotřebitel zboží v uvedený termín nevyzvedne.
- V případě nesouhlasu s vyřízením reklamace je Spotřebitel oprávněn obrátit se na Českou obchodní inspekci, jako na subjekt oprávněný k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ve smyslu § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb. email: adr@coi.cz; Www. adr.coi.cz.
- Další postup při uplatnění práv z odpovědností za vady, jakož i práva Spotřebitele s tím související jsou upraveny v Reklamačním řádu Společnosti, který je dostupný v Provozovně Společnosti, v sídle Společnosti a na www.zlatnictvikuchynka-teplice.cz.
Článek 8
Ochrana osobních údajů
- Osobní údaje Spotřebitele získané v rámci uzavření a plnění Kupní smlouvy nebo Smlouvy o dílo, v souvislosti s nimi či poskytnuté Společnosti jinak, bude Společnost zpracovávat v souladu s nařízením EU č. 2016/679. Další informace o právech Spotřebitele, jakožto subjektu údajů a informace o účelu, způsobu, rozsahu a lhůtách zpracování jsou k dispozici na www.zlatnictvikuchynka-teplice.cz.
Článek 9
Závěrečná ustanovení
- Právní vztahy Kupní smlouvou a/nebo Smlouvou o dílo a/nebo těmito VoP neupravené se řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky zejména zákonem č. 89/2012 Sb. v platném znění. Tyto VoP nabývají účinnosti dne 0l.12.2020.